Consumer Goods & Services: complexiteit, dynamiek en digitalisering

Ben jij de leider van morgen die de vraagstukken van nu tackelt?

Consumer Goods & Services: complexiteit, dynamiek en digitalisering

In de sector Consumer Goods & Services, die gekenmerkt wordt door de steeds veranderende wensen van de consument, signaleren wij de volgende uitdagingen voor de nieuwe leiders van morgen:

– De onontbeerlijke omnichannel-strategie en voortdenderende digitalisering vragen om meer gepersonaliseerde aandacht voor de klant: van de journey, experience en service tot het gericht inzetten van data en technologie alsook het creëren van een optimale supply chain.

– De samenleving anno nu vereist (weer) steengoede branding. Het echte verhaal achter je merk en de intrinsieke waarde van je bedrijf: dát schept onderscheidend vermogen naar de markt. De sterke opkomst van ‘local jewels’ bevestigt deze trend.

– Kansen voor groei liggen vaak in het buitenland, waardoor lokale marktkennis (in Europa) essentieel is om op een slimme manier de kansen te benutten.

– Het is complexer geworden om een gezonde P&L te managen en de optimale balans te bewaren tussen de voor- en achterkant, het investeringsniveau en de juiste workforce.

– De coronacrisis heeft het belang van agility duidelijk gemaakt: hoe ga je om met plotse, fundamenteel andere omstandigheden?

– Duurzaamheid als thema is niet meer weg te denken. De consument van nu vraagt om duurzame producten. En eist van bedrijven dat ze hun verantwoordelijkheid nemen. Natuurlijk: de wil is er, maar de uitdagingen zijn groot. Hoe verduurzaam je de keten? Op wat voor soort manier ontwikkel je een duurzaam businessmodel en stimuleer je duurzame innovatie? En welke verantwoordelijkheid neem je als individu én als bedrijf?

Consumer Goods & Services: complexiteit, dynamiek en digitalisering

'Je hebt lef en durf nodig om succesvol te zijn’

Daniël van Dijkman maakte aan het begin van de coronacrisis de overstap van Marketing en E-commerce Director bij Holland Casino naar eenzelfde functie bij Kamera Express (KE). Daniël blikt terug op zijn eerste 100 dagen bij dit Rotterdamse ondernemersbedrijf.
Lees meer

Impact maken in een ondernemende setting
Ebbinge bemiddelt voor de nieuwe CEO’s, CMO’s, CDO’s, CCO’s en COO’s binnen Consumer Goods & Services. Wil jij tot ons netwerk behoren? Dan is het goed om te weten dat de kandidaten in ons netwerk allemaal ervaring hebben met voorgaande vraagstukken en perfect passen bij transformatie-, digitalisering en professionaliseringsopdrachten in een ondernemende setting. Veelal hebben zij het vak geleerd bij grote internationale corporate (FM)CG- of retail-ondernemingen of E -commerce partijen/pureplayers. Waarna ze – vanuit de behoefte aan meer ondernemerschap en impact dan wel het bijdragen aan de digitale transformatie – bewust kozen voor de overstap naar midmarket-bedrijven.

Wij zoeken continu naar échte leiders die een duurzame impact willen maken en gedreven zijn om het bedrijf gezonder en – vooral ook – de wereld duurzamer, inclusiever en mensgerichter te maken. Wij verbinden deze leiders met onze opdrachtgevers en helpen hen in hun ontwikkeling met leiderschapsprogramma’s als Lead for Impact in Consumer Business, een co-creatie met De Transformatie Groep en Impacting Today.

Ons gespecialiseerde team
Het gespecialiseerde team Consumer Goods & Services runt al decennia één van de leidende praktijken binnen Ebbinge. In de afgelopen drie jaar hebben we bemiddeld in bijna honderd C-level- en directieposities bij bedrijven binnen Consumer Goods & Services. Naast directierollen vervullen we ook veel RvC-posities. In de regel zijn onze opdrachtgevers ondernemende midmarket-bedrijven met een omzet van ruwweg 20 tot 500 miljoen euro die in eigendom zijn van Private Equity-partijen of DGA’s/families.

Wij kennen alle kandidaten persoonlijk, onderhouden nauwe contacten met ze én weten wat er speelt. Ebbinge faciliteert niet alleen de volgende carrièrestap van jou als consumer goods & service-leider van morgen, maar we helpen je ook bij je zakelijke en persoonlijke ontwikkeling. Door leergangen en leiderschapsprogramma’s als Lead Our Future en Lead for Impact in Consumer Business.

Ben jij een even ervaren als daadkrachtige leider die de complexiteit en dynamiek binnen Consumer Goods & Services juist omzet in groei? Dan leren wij jou graag kennen.

Contact

Wil je contact opnemen? De volgende mensen kunnen je hierbij helpen.

Lees meer over 'Lead for Impact in Consumer Business'

Ecologische, sociale en technologische krachten veranderen de manier waarop bedrijven zakendoen met consumenten in een razend tempo. Het vraagt om een nieuwe manier van leidinggeven en ondernemen. Daarvoor is ander leiderschap nodig, met duurzame impact.
Bekijk de brochure

Niet gevonden wat je zocht?

Ontdek alle Diensten en Expertises, bekijk onze Leadership Insights of neem Contact op.

Alle vacatures