Topvrouw KLM biedt excuses aan reizigers aan voor problemen

De kersverse topvrouw van KLM Marjan Rintel heeft haar excuses aangeboden aan reizigers die de afgelopen periode last hebben gehad van vertragingen, annuleringen, kwijtgeraakte bagage en lange wachttijden op vliegvelden.

nieuws

De kersverse topvrouw van KLM Marjan Rintel heeft haar excuses aangeboden aan reizigers die de afgelopen periode last hebben gehad van vertragingen, annuleringen, kwijtgeraakte bagage en lange wachttijden op vliegvelden. “We moeten het simpelweg beter doen”, schrijft ze in een mail aan klanten van de luchtvaartmaatschappij. Rintel volgde begin deze maand Pieter Elbers op.

Rintel legt in de mail uit dat luchtvaartmaatschappijen en vliegvelden door heel Europa het moeilijk hebben om aan de snelle terugkeer van de vraag naar vliegreizen te voldoen. Eerder waren er vooral veel problemen op Schiphol dat beperkingen van het aantal vertrekkende reizigers oplegde aan de maatschappijen.

Om de service op niveau te houden voert KLM, zoals eerder al aangekondigd, minder vluchten uit en worden niet alle beschikbare stoelen op de vluchten die wel doorgaan nog verkocht. Verder probeert KLM de overstaptijd tussen vluchten groter te maken, zodat reizigers op Schiphol makkelijker hun aansluitende vlucht kunnen halen en er een grotere kans is dat de bagage ook meegaat.

De bagage is de laatste weken een groot probleem op Schiphol, waar veel koffers zich ophopen. Rintel geeft aan dat KLM extra personeel heeft ingezet om te zorgen dat klanten hun verdwaalde of te laat gearriveerde koffers alsnog snel krijgen.

Rintel zegt dat KLM zijn uiterste best zal doen om het vertrouwen van getroffen reizigers terug te winnen.